Our application (JavaScript) accesses the Content Server REST API using HTTPS. The CS is behind the firewall, we set up the OTAG as a proxy server. The application has no problem accessing CS directly, but it failes to use the proxy in Firefox. There is no errors/warning in OTAG log, neither in CS/IIS log. By tracing the browser response/request, we found there is a 500 error occured when the OTAG was handling the response from the CS for an OPTIONS request. Below is the content of error:
<html><head><title>Apache Tomcat/7.0.41 - Error report</title><style><!--H1 {font-family:Tahoma,Arial,sans-serif;color:white;background-color:#525D76;font-size:22px;} H2 {font-family:Tahoma,Arial,sans-serif;color:white;background-color:#525D76;font-size:16px;} H3 {font-family:Tahoma,Arial,sans-serif;color:white;background-color:#525D76;font-size:14px;} BODY {font-family:Tahoma,Arial,sans-serif;color:black;background-color:white;} B {font-family:Tahoma,Arial,sans-serif;color:white;background-color:#525D76;} P {font-family:Tahoma,Arial,sans-serif;background:white;color:black;font-size:12px;}A {color : black;}A.name {color : black;}HR {color : #525D76;}--></style> </head><body><h1>HTTP Status 500 - </h1><HR size="1" noshade="noshade"><p><b>type</b> Exception report</p><p><b>message</b> <u></u></p><p><b>description</b> <u>The server encountered an internal error that prevented it from fulfilling this request.</u></p><p><b>exception</b> <pre>java.lang.NullPointerException
net.sf.j2ep.responsehandlers.OptionsResponseHandler.process(OptionsResponseHandler.java:69)
net.sf.j2ep.ProxyFilter.rewrite(ProxyFilter.java:142)
net.sf.j2ep.ProxyFilter.doFilter(ProxyFilter.java:122)
net.sf.j2ep.RewriteFilter.doFilter(RewriteFilter.java:86)
com.opentext.otag.rest.apps.AppFilter.doFilter(AppFilter.java:85)
</pre></p><p><b>note</b> <u>The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/7.0.41 logs.</u></p><HR size="1" noshade="noshade"><h3>Apache Tomcat/7.0.41</h3></body></html>
Below is the response from the CS, if I point the application directly to CS without OTAG.
Response Headersview source
Access-Control-Allow-Head... OTCSTicket, OTDSTicket, MYSAPSSO2, Authorization, Content-Type, Content-Length
Access-Control-Allow-Meth... GET, POST, PUT, DELETE, OPTIONS
Access-Control-Allow-Orig... https://mhopentext-c7e3b4f5772a50.sharepoint.com
Access-Control-Expose-Hea... OTCSTicket, Content-Type
Access-Control-Max-Age 86400
Cache-Control no-cache, no-store, must-revalidate, max-age=0
Content-Encoding gzip
Content-Length 119
Content-Type application/json; charset=UTF-8
Date Fri, 10 Jan 2014 20:09:08 GMT
Expires 0
Pragma no-cache
Server Microsoft-IIS/7.5
Vary Accept-Encoding
X-Powered-By ASP.NET
Request Headersview source
Accept text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Encoding gzip, deflate
Accept-Language en,de;q=0.7,en-us;q=0.3
Access-Control-Request-He... otcsticket
Access-Control-Request-Me... GET
Connection keep-alive
Host mh-cs10
Origin https://mhopentext-c7e3b4f5772a50.sharepoint.com
User-Agent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:26.0) Gecko/20100101 Firefox/26.0
Response Content
{"addable_types":[{"type":0,"type_name":"Folder"},{"type":1,"type_name":"Shortcut"},{"type":131,"type_name":"Category"},{"type":136,"type_name":"Compound Document"},{"type":140,"type_name":"URL"},{"type":144,"type_name":"Document"},{"type":207,"type_name":"Channel"}],"available_actions":[{"parameterless":false,"read_only":true,"type":"browse","type_name":"Browse","webnode_signature":null},{"parameterless":false,"read_only":false,"type":"update","type_name":"Update","webnode_signature":null}],"available_roles":[{"type":"categories","type_name":"Categories"}],"data":{"create_date":"2013-06-18T14:45:09","create_user_id":1000,"description":"","description_multilingual":{"en_US":""},"guid":null,"icon":"\/img\/webdoc\/icon_library.gif","id":2000,"modify_date":"2014-01-09T13:17:27","modify_user_id":1000,"name":"Enterprise","name_multilingual":{"en_US":"Enterprise"},"owner_group_id":1001,"owner_user_id":1000,"parent_id":-1,"reserved":false,"reserved_date":null,"reserved_user_id":0,"type":141,"type_name":"Enterprise Workspace","volume_id":2000},"definitions":{"create_date":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"create_date","multi_value":false,"name":"Created","persona":"","read_only":true,"required":false,"type":-7,"type_name":"Date","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"create_user_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"create_user_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Created By","persona":"user","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"description":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"description","max_length":null,"min_length":null,"multiline":true,"multilingual":true,"multi_value":false,"name":"Description","password":false,"persona":"","read_only":false,"required":false,"type":-1,"type_name":"String","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"guid":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"guid","multi_value":false,"name":"GUID","persona":"","read_only":false,"required":false,"type":-95,"type_name":"GUID","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"icon":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"icon","max_length":null,"min_length":null,"multiline":false,"multilingual":false,"multi_value":false,"name":"Icon","password":false,"persona":"","read_only":false,"required":false,"type":-1,"type_name":"String","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"ID","persona":"node","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"modify_date":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"modify_date","multi_value":false,"name":"Modified","persona":"","read_only":true,"required":false,"type":-7,"type_name":"Date","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"modify_user_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"modify_user_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Modified By","persona":"user","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"name":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"name","max_length":null,"min_length":null,"multiline":false,"multilingual":true,"multi_value":false,"name":"Name","password":false,"persona":"","read_only":false,"required":false,"type":-1,"type_name":"String","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"owner_group_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"owner_group_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Owned By","persona":"group","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"owner_user_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"owner_user_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Owned By","persona":"user","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"parent_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"parent_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Parent ID","persona":"node","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"reserved":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"reserved","multi_value":false,"name":"Reserved","persona":"","read_only":false,"required":false,"type":5,"type_name":"Boolean","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"reserved_date":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"reserved_date","multi_value":false,"name":"Reserved","persona":"","read_only":false,"required":false,"type":-7,"type_name":"Date","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"reserved_user_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"reserved_user_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Reserved By","persona":"member","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"type":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"type","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"Type","persona":"","read_only":true,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"type_name":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"type_name","max_length":null,"min_length":null,"multiline":false,"multilingual":false,"multi_value":false,"name":"Type","password":false,"persona":"","read_only":true,"required":false,"type":-1,"type_name":"String","valid_values":[],"valid_values_name":[]},"volume_id":{"allow_undefined":false,"default_value":null,"description":null,"hidden":false,"key":"volume_id","max_value":null,"min_value":null,"multi_value":false,"name":"VolumeID","persona":"node","read_only":false,"required":false,"type":2,"type_name":"Integer","valid_values":[],"valid_values_name":[]}},"definitions_base":["create_date","create_user_id","description","guid","icon","id","modify_date","modify_user_id","name","owner_group_id","owner_user_id","parent_id","reserved","reserved_date","reserved_user_id","type","type_name","volume_id"],"definitions_order":["id","type","type_name","name","description","parent_id","volume_id","guid","create_date","create_user_id","modify_date","modify_user_id","owner_user_id","owner_group_id","reserved","reserved_date","reserved_user_id","icon"],"type":141,"type_info":{"advanced_versioning":false,"container":true},"type_name":"Enterprise Workspace"}
Any idea?